Jaaroverzicht 2021
van A Travel Note

Jaaroverzicht 2021 van A Travel Note

Ze zeiden allemaal dat 2021 beter zou worden dan 2020. Natuurlijk is dat in sommige opzichten ook zo geweest, maar toch hadden we begin en eind dit jaar een lockdown. Desondanks heeft 2021 weer heel veel gebracht voor A Travel Note. Heel wat toffe samenwerkingen, leuke reisjes en dubbel zoveel bezoekers als het jaar ervoor. Ik neem je even mee terug door het jaar.

Januari

We begonnen het jaar dan wel in lockdown, maar wij trapte hem af in de hot tub op het dak van het Volkshotel in Amsterdam. Na een avond met A-klasse vuurwerk en champagne begonnen wij het jaar dus heel relaxed. En we vierden niet alleen het nieuwe jaar, we hadden in december ook te horen gekregen dat we het huis konden kopen dat we zo graag wilde én bestond A Travel Note ook nog eens 1 jaar! Heel wat te vieren dus. Helaas bleef het daarna voor januari even uit met de pret want met een avondklok en alle winkels dicht vanwege de coronacrisis was er niet veel te doen. Wel begon ik met mijn nieuwe voornemen en dat was meer gaan wandelen. Want zeg nu zelf, met die kou en dat thuiswerken kwamen we niet veel buiten. Dus vol goede moed had ik een wandelapp gedownload waarmee ik mijn wandelactiviteiten bijhield. Maar na een paar weken aan de wandel had ik mijn stad ook wel weer gezien en huurden we een auto om toch ook de rest van Nederland een beetje te verkennen. Zo reden we naar Heerlen om de street art te zien, bezochten we Bergen aan Zee en Cadzand en zagen we weer eens iets anders dan de Erasmusbrug en Euromast.

Februari

In februari zette de lockdown en avondklok zich voort, maar hadden we wel een aantal dagen om van de sneeuw en het ijs te genieten! Waarop ik mijn schaatsen pakte en over het ijs gleed langs de molens van Kinderdijk, om het schaatsfestijn af te sluiten met poffertjes. Hollandser kan je het niet hebben. Daarnaast waren we de laatste weken van februari druk bezig met inpakken want we hadden een huis gekocht!

travelnote 2021

Maart

En op 1 maart kregen we de sleutel van dat nieuwe huis. Van ons huurhuisje aan de Claes de Vrieselaan in Rotterdam verhuisden we naar een appartement 10 minuutjes verderop in het centrum van Rotterdam. Het was een maand vol schilderen, kasten ophalen van Marktplaats en dozen uitpakken. En dat allemaal terwijl de winkels dicht waren vanwege corona. Verf kopen moest dus via een online bestelling en langskomen binnen je tijdslot.

April

In april kreeg mijn vriend Joost een auto van zijn werk waardoor we wat makkelijker op pad konden. Zo reden we op een zonnige dag na werk richting het strand en konden we ook makkelijker op pad in eigen land. We pakte onder andere de auto naar Dordrecht om te kanoën in de Biesbosch en liep ik langs heel veel street art in Den Bosch. Tot slot sloot ik in april aan bij de nieuwe fietsclub Meiden Die Rijden waarmee ik heel wat kilometers aflegde op mijn racefiets.

Jaaroverzicht 2021 travelnote

Mei

We gingen weer een weekend op pad! Namelijk naar Ameland waar Joost en ik allebei nog nooit waren geweest. Met de nieuwe elektrische auto reden we naar Holwerd waar we de boot pakte. Vervolgens gingen we met onze elektrische tandem naar onze eco-stay overnachting. Een heerlijk weekend met strandwandelingen, uilen die we zagen in het bos en heel wat fietstochten. Mei is ook het seizoen van de tulpen die in bloei staan en daarom reden we naar Zeeland om daar de prachtige velden vol kleurige bloemen te bewonderen. Ook had ik mijn laatste werkdag bij het revalidatiecentrum waar ik werkte als marketing- en communicatiemedewerker. Er stonden mij 5 vrije maanden te wachten vol reisjes, een heerlijke zomer en heel wat leuke samenwerkingen. Die vrije maanden trapte ik af met een tripje naar Ibiza. Ik huurde een fiets, dat toch minder handig was dan ik dacht. Dus die wisselde ik snel om in een autootje. Ik bracht een bezoek aan de foodie stad en ging heel wat mooie stranden af.

Een terugblik op het jaar voor a travel note
travelnote terugblik
Een travel note terugblik

Juni

Zo had ik in juni een leuke samenwerking met East Nomads. Waar we een overnachting hadden in de Achterhoek in een glamping tent. Dit was voor ons echte luxe vergeleken bij het tentje waar we normaal in slapen die we hebben gekocht bij de Aldi. Bij East Nomads sloten we de dag af met een kampvuur en keken we The Friends Reunion met een taartje erbij. En wat ik ook ontzettend leuk vond in juni was de dag waarop ik thuiskwam en ik het boek van Kim van Weering in mijn brievenbus had gekregen. Ik stond namelijk vermeld in dit boek met mijn reis door Zwitserland!

Juli

In juli vierde ik dat ik weer een jaartje ouder was geworden, namelijk 27, en dat werd gevierd op Texel. Voor één nachtje gooide we de tent in de achterbak en reden we naar Harlingen. Op het grasveld van de boer zette we de tent op en huurde we elektrische fietsen om over het eiland te racen. Kortom, een heerlijke verjaardag. Eind juli pakte we het vliegtuig naar Rome en maakte we een 12-daagse treinreis door Noord-Italië. Van Rome gingen we door naar Florence, Siena, Cinque Terre, Venetië en eindigden we onze treinreis in Milaan. Een heerlijke 12 dagen waarin we onwijs veel gezien hebben en genoten van heel wat ijsjes en lekkere cappuccino’s dronken op het terras in de zon.

Een kijk op het jaar 2021 voor travelnote

Augustus

In augustus gingen we op pad in eigen land en dat deden we door de heide te bezoeken op de Veluwe. Nog nooit had ik zo de heide in bloei gezien en toen we er aankwamen en ik de zee van paarse bloemen zag was ik echt verbaasd over hoe mooi dit is. De herder die voorbijkwam met haar kudde schapen maakte de dag helemaal af. Ook gingen we in augustus op ontdekking in Breda. Ik heb hier mijn studie communicatie gevolgd, maar kwam tijdens ons dagje weg weer heel andere dingen tegen. Breda blijft een leuke stad en dat werd die dag weer even bevestigd.

2021 voor atravel note

September

In september ging ik een week met vrienden eilandhoppen! De Waddeneilanden vind ik echt zo ontzettend leuk en dat bleek maar weer tijdens deze trip. Met z’n zevenen gingen we van Texel naar Vlieland om de week te eindigen in Terschelling. Met activiteiten als wadlopen, suppen en een zeehondentocht was het een zeer geslaagde week. En had ik ook een hele leuke samenwerking met de Verrekijkershop. Die heel goed van pas kwam tijdens het spotten van de zeehonden.

2021 jaaroverzicht

Oktober

We gingen nog een aantal keer op pad met de verrekijker naar onder andere Goerree-Overflakkee naar de vogelkijkhut Tij en maakte we mooie boswandelingen waaronder het Speulderbos. Helaas verloor ik tijdens die wandeling ook mijn drone omdat hij de harde wind niet aankon. Ook werden er heel wat musea bezocht waaronder Remastered en het Depot in Rotterdam. Om de maand goed af te sluiten pakte we de auto naar de vuurtoren in Burg-Haamstede.

Jaaroverzicht 2021 van A Travel Note
Travelnote jaaroverzicht 2021

November

November was de start van mijn nieuwe baan als Content Marketeer en zaten de 5 vrije maanden er alweer op. Maar ik had nog een leuke overnachting op de planning staan bij Stayokay Dordrecht in een wikkelhuisje. Een heerlijke nacht sliepen wij hier, pakte we de fietsen naar het centrum van Dordrecht en zag ik een ijsvogel! Een absolute aanrader als je een nachtje in de Biesbosch wilt slapen. Ook maakte ik een fietstocht op de tandem van SPAAK Rotterdam. Altijd huren wij een tandemfiets wanneer we op de Waddeneilanden zijn, maar dat kan dus ook gewoon in Rotterdam!

December

Dan zit je ineens weer in december en rond je 2021 alweer af. Met zo’n terugblik lees je ineens weer hoeveel je dan allemaal hebt gedaan in een jaar. December was een rustige laatste maand ook omdat er weer een lockdown inging. Eerst waren de winkels nog open tot 8 uur open, wat vervolgens 5 uur werd en overging in een lockdown van alle winkels, kappers, horeca en pretparken. Kerst vierde we met een wandeling langs de molens van Kinderdijk en het nieuwe jaar zullen we aftrappen in een jacuzzi van ons Bed and Breakfast ’t Slot 64

Toch in 2021 heel wat leuke samenwerkingen gehad, 40 nieuwe artikelen voor de website geschreven, 4 filmpjes gemaakt voor YouTube en in een jaar tijd 3600 bezoekers op de website kunnen inspireren met reistips. Ook in de 5 maanden dat ik vrij was heel wat online cursussen gevolgd over reisbloggen, SEO en online marketing. Heel leuk om te zien dat het na bijna 2 jaar toch allemaal zo groeit. Benieuwd wat 2022 gaat brengen, laten we er iets leuks van maken! Gelukkig nieuwjaar!

travelnote reisblog

Hi! Ik ben Margot en in 2020 heb ik A Travel Note opgericht. Na mijn opleiding communicatie ben ik met mijn backpack door Australië en Nieuw-Zeeland gaan reizen en heb daarna A Travel Note opgezet om al mijn reisverhalen te bundelen. Lees over de leukste bestemmingen, de gaafste restaurants en de beste travel hacks.

Artikelen

Boek je vakantie

Schrijf je in voor de Nieuwsbrief

Boek jouw reis

Wanneer jij jouw reis boekt via A Travel Note krijgen wij daar een kleine vergoeding voor. Jij betaalt niks extra’s! Win-win.

Laat een reactie achter