Wat dit jaar A Travel Note heeft gebracht

Terugblik op 2020

We mogen gerust zeggen dat 2020 niet is gelopen zoals we allemaal hadden gedacht. Ik denk dat velen, waaronder ikzelf, dachten dat dit hét jaar ging worden. Een jaar vol reizen en grote veranderingen. Little did we know… Maar nu ik zo terugkijk op het jaar heeft het mij zeker veel gebracht. Dit jaar heb ik onwijs veel geleerd over online marketing, het editten van videos, over social media en Google Analytics. Een jaar waarin ik zeker grote stappen heb gezet op het gebied van zelfontwikkeling en in mijn dagelijks leven. Ik neem je mee door een jaar van A Travel Note.

Januari

Op donderdag 2 januari stuurde ik mijn ouders een appje met daarin de tekst “Ik denk dat de website nu wel af is”. Ik had twee blogs geplaatst over ontbijten en lunchen in Rotterdam. In mijn studentenkamertje had ik YouTube tutorials gekeken met hoe ik met WordPress Elementor een website kon maken. In Illustrator had ik een logo gemaakt en nu was A Travel Note een feit. Het jaar hadden we ingeluid in Valkenburg. Met een huurautootje waren mijn vriend Joost en ik via Maastricht naar Valkenburg gereden en hadden we een overnachting in Buitenplaats Vaeshartelt. We hadden op 31 december Valkenburg ontdekt en waren naar de rodelbaan geweest, hadden de kasteelruïne bekeken en dronken chocomelk op de kerstmarkt. Wat is deze plek leuk rond de feestdagen! Om 12 uur ’s nachts schoten we ons vuurwerk in de lucht en waren dolblij met de 30 euro die we hadden gewonnen met ons oudejaarslot die we hadden gekregen van mijn oma.

A Travel Note 2020 terugblik
Valkenburg 2002 terugblik

Februari

In februari begon ik met teksten schrijven over Rotterdam voor op de website van A Travel Note. Mijn eigen stad ontdekken en content maken voor de social media kanalen. Zo kwamen er steeds meer artikelen bij. Over hotspots van Rotterdam, maar ook van het heerlijke Málaga. In de voorjaarsvakantie pakte mijn moeder en ik het vliegtuig naar deze zonnige bestemming. Terwijl het regende in Nederland zaten wij heerlijk op het terras ons ontbijtje te eten. Wandelen over de promenade en fietsen met een enthousiaste Nederlandse gids. Lees hier alle tips van ons weekend Málaga

travelnote malaga spanje reisblog
travel notes malaga lova lunchen
doen in malaga spanje travel note reisblog

Maart

En toen kwam maart… De maand waarin corona in Nederland voor een ‘intelligente’ lockdown zorgde. In het begin was er in ons landje nog niet veel aan de hand en wist we het virus goed buiten de deur te houden, maar na de carnavalsfeesten werd het alleen maar erger en erger. Met een verrassingsweekend gepland door Joost stapten wij midden maart het vliegtuig in naar Wenen. We kwamen ’s avonds aan bij ons hotel en de mevrouw van de receptie vertelde ons dat winkels en horecagelegenheden in de middag dicht gingen. Het was bijna helemaal stil op straat en alle musea waren gesloten. Toen pas zagen we wat de impact van het virus betekende in andere landen. We hadden desondanks een leuk weekend in Wenen en op ons laatste dag sloot ook Oostenrijk zijn grenzen. Net op tijd konden wij het vliegtuig terug naar Nederland pakken waar die dag ook attractieparken, musea en kappers hun deuren moesten sluiten.

reisblog wenen bezienswaardigheden reisblog travel notes
wenen oostenrijk reisblog travel notes

April

Door de intelligente lockdown bleven we zoveel mogelijk thuis en alle straten waren leeg. Een jaar van tevoren hadden Joost en ik onze reis naar Bali geboekt voor 3 weken. Ik had al één inenting voor onze reis gehaald, maar toen het ziekenhuis belde om aan te geven dat ze de tweede inenting niet zouden doen was duidelijk dat onze Bali plannen niet door konden gaan. April werd een maand waarin ik artikelen heb geschreven over de leukste reisboeken of welke reisfilms je zeker gezien moet hebben. Maar ook een maand waarin ik mijn YouTube account verder ben gaan uitbreiden. Ik kocht een  programma voor videomontage en ben met mijn camera Rotterdam gaan filmen. Een maand waarin ik veel heb geleerd over het monteren van films, mede dankzij de YouTube films van Peter McKinnon

Mei

In mei werden de regels meer versoepeld en konden we Nederland gaan ontdekken. Zo ben ik op pad geweest in Amsterdam. Nog nooit had ik deze stad zo rustig gezien, waarbij De Dam bijna helemaal leeg was. Daarnaast kocht ik een NS abonnement waarmee je voor 30 euro per maand in het weekend onbeperkt kan reizen in Nederland en zag ik een aantal mooie plekken die ons land te bieden heeft.

travel note kralingse bos rotterdam atravelnote.nl reisblog
a travel note - wat te doen in amsterdam

Juni

Halverwege 2020 en het leek of de maanden sinds de lockdown heel langzaam gingen en tegelijk razensnel. Ik begon aan een nieuw hoofdstuk. Ik liet mijn eerste baan als marketing- en communicatiemedewerker bij een attractiepark achter mij en begon bij een nieuwe werkgever. Een spannende stap die je zet tijdens een pandemie. De musea en attractieparken mochten gelukkig weer open en het voelde of we even weer wat ‘vrijheid’ hadden. Reizen buiten Nederland werd nog niet helemaal toegestaan, maar Nederland had nog genoeg plekken om te ontdekken.

Juli

Mijn huisgenoot en ik pakten (met onze NS korting) de trein naar Antwerpen om eens te zien hoe leuk onze buren het hebben. Die bleken een week later niet blij te zijn met de Nederlanders en gooide toen hun grenzen dicht. Hoe dan ook hadden wij een leuk dagje Antwerpen. De winkels waren toen wel dicht en mondkapjes waren verplicht wanneer je ging lopen door het restaurant.

Juli is ook mijn verjaardagsmaand, met dit jaar 26 levensjaren op de teller! Sinds jongs af aan ben ik altijd weg met mijn verjaardag. Mijn ouders hingen de slingers op rondom onze tent (vaak in Frankrijk) en we deden altijd iets leuks op die dag. De traditie in ere houdend ging ik dit jaar weg om te surfen met Surfana. Ik had al eens eerder gesurft bij Hoek van Holland en tijdens mijn reis in Australië, maar hier heb ik geleerd om echt op het surfboard te staan en een golf te pakken. Wat een geweldig gevoel is dat!

travelnote - surfen in bloemendaal
travelnote - surfweekend

Augustus

In augustus gingen Joost en ik twee nachtjes weg naar Vlieland. Toen ik klein was mocht ik mee met mijn buurmeisje die hier altijd een plekje op Camping Stortemelk hadden. Toen gingen we vliegeren in de ochtend, een kampvuur maken op het strand en picknicken in het bos. Ik heb hier zulke mooie herinneringen aan en ik vind het zo leuk om Joost deze plekken op Vlieland te laten zien.

Vorig jaar zomer maakten we een roadtrip door Duitsland en dit jaar deden we dat door Frankrijk. Mont Saint-Michel stond al langer op mijn lijstje om ooit te bezoeken en vanwege corona was deze toeristische trekpleister bijna helemaal verlaten. We gingen wadlopen rond Le Mont Saint-Michel en hebben in Normandië op verschillende campings geslapen met ons tentje. We brachten tijdens onze roadtrip een bezoek aan Rouen, Honfleur en de kliffen van Etretat. Lees hier wat we nog meer hebben gezien tijdens onze reis door Normandië.

kamperen op Vlieland
top 5 normandië - travelnote
travelnote - normandië bezienswaardigheden

September

We gingen 10 dagen weg met de auto naar Zwitserland. Joost en ik hadden van het verhuurbedrijf een upgrade gekregen en met deze automaat auto was het rijden door de bergen een stuk makkelijker. We sliepen in een tentje met 2 graden, zagen de eerste sneeuw van het jaar en zagen helder blauwe meren. Zwitersland heeft ons aangenaam verrast. Op de terugweg reden we door Duitsland en was Nederland net voor alle buurlanden op kleurcode rood gezet. De coronabesmettingen stegen en terwijl in Nederland de mondkapjes plicht er nog niet was, waren deze in Zwitserland en Duitsland al verplicht. Na 10 dagen met onze Toyota Corolla en heel veel kilometers verder leverden we hem weer in met pijn in ons hart. Maar wat was Zwitserland adembenemend mooi. Lees hier welke plekken we allemaal hebben gezien tijdens onze reis door Zwitserland

Naast een geweldige reis had A Travel Note haar eerste echte samenwerking met het merk Protest. Ik mocht voor hen een artikel schrijven op mijn website over de nieuwe wintercollectie van Protest. Het eerste geld dat ik had verdiend met A Travel Note.

travelnote - zwitserland

Oktober

Zondag 4 oktober waren we weer thuis van ons avontuur in Zwitserland. Onze buurlanden hadden Nederland op kleurcode rood gezet en daarmee moesten ik en twee vriendinnen ons weekend Duitsland uitstellen tot volgend jaar. We zouden met de auto een korte driedaagse roadtrip maken langs Hamburg, Bremen en Hannover. Mooie plannen die we zeker gaan uitvoeren wanneer het mogelijk is. Gelukkig bood oktober ons goed herfstweer waardoor we mooie herfstwandelingen hebben gemaakt in eigen land.

routes herfst wandeling

November

Mijn lieve huisgenoot Anouk verhuisde deze maand naar Utrecht. Een nieuwe start voor haar in een studio dichtbij haar nieuwe baan. Na bijna 1,5 jaar samen te hebben gewoond in Rotterdam West stond zij haar kamer af aan mijn vriend Joost, waarmee het met een relatie van 8,5 jaar ook wel tijd was dat we samen een plekje hadden.

Omdat we voor een weekend een Mini Cooper te leen hadden gekregen maakten Joost en ik er gelijk een weekendje weg van. Terwijl half Nederland op hol sloeg vanwege Black Friday waren wij gevlucht naar Lauwersoog waar we sliepen in een tiny house. Twee nachten in een klein huisje in de natuur en bekijken wat Groningen te bieden heeft.

Overnachten in een tiny house in Lauwersoog

December

Nog voor de officiële tweede lockdown gingen Anouk en ik Tilburg ontdekken met onze NS kaart. Wandelend langs de Piushaven en door kamers kruipen in Doloris. De dag erna sloten alle winkels, kappers, horecalocaties en attractieparken opnieuw hun deuren vanwege corona.

Tijdens de kerst ruilde ik mijn 10 jaar oude Canon camera in voor een gloednieuwe Sony systeemcamera om betere foto’s te kunnen maken tijdens mijn reizen en uitstapjes. Kerst vierden we met een big smile omdat we net te horen hadden gekregen dat ons bod op het huis dat we hadden bezichtigd was geaccepteerd. Vanaf maart zijn we de gelukkige bewoners van een huis in het centrum van Rotterdam!

Het vieren van oud&nieuw was ons begin dit jaar in Valkenburg goed bevallen. Helaas vielen die plannen een beetje in het water, totdat bleek dat Het Volkshotel in Amsterdam een coronaproof verblijf aanbiedt rondom oud&nieuw. We blijven hier een nachtje slapen en mogen binnen een tijdslot gebruikmaken van de hottub op het dak. We hebben er onwijs veel zin in en ik zal er zeker een artikel over schrijven.

doen in tilburg
Bibliotheek tilburg bezoeken - a travel note

Met deze terugblik op het jaar 2020 kan ik met volle zekerheid zeggen dat het een heel goed jaar was, ondanks de coronacrisis. Voor A Travel Note geldt dat er in een jaar tijd flink wat stappen zijn gezet en ik hoop dat deze stappen nog groter gaan worden in 2021. Met 3000 paginaweergave op de website, 32 artikelen, 1370 volgers op Instagram, 7 filmpjes op YouTube en 12 abonnees, 850 maandelijkse kijkers op Pinterest en 27 volgers op Facebook ben ik toch best trots.

Voor 2021 staat nu nog niks gepland. Met het NS weekend abonnement zal ik meer van Nederland ontdekken en wanneer het weer veilig is hoop ik meer te zien van België en Duitsland. Verder ben ik heel benieuwd wat 2021 gaat brengen.

En dan nu kunnen we 2020 afsluiten met een fictieve klapper (aangezien we geen vuurwerk mogen afsteken) en wens ik iedereen het allerbeste voor 2021! Laat mij in de reacties weten hoe jouw 2020 eruitzag.

travelnote reisblog

Hi! Ik ben Margot en in 2020 heb ik A Travel Note opgericht. Na mijn opleiding communicatie ben ik met mijn backpack door Australië en Nieuw-Zeeland gaan reizen en heb daarna A Travel Note opgezet om al mijn reisverhalen te bundelen. Lees over de leukste bestemmingen, de gaafste restaurants en de beste travel hacks.

Artikelen

Boek je vakantie

Schrijf je in voor de Nieuwsbrief

Boek jouw reis

Wanneer jij jouw reis boekt via A Travel Note krijgen wij daar een kleine vergoeding voor. Jij betaalt niks extra’s! Win-win.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *